خدمات بیمه و حقوقی

                                                                            

سامانه آنلاین درخواست خدمات در شیراز (شیراز سرویس)

www.shiraz-service.ir
09032226910 - 09032226915
ارائه خدمات منزل و محل کار

 

                            خدمات حقوقی با وکلای حرفه ای شیرازسرویس

آمار و علل طلاق در جهان

خدمات حقوقی در شیراز

خدمات مشاوره در شیراز

 

خدمات قضائی در شیراز

در این صفحه  آمار و علل طلاق در جهان را جهت استفاده شما گرامیان ارائه می دهیم.سعی ما بر این است که به عنوان سایت مرجع حقوقی بروزترین مطالب حقوقی مطابق با نیازهای مراجعین و کاربران گرامی ،در جهت رفع مشکلات حقوقی با آشنایی کامل به حق و تکلیف خود برآورده سازیم.

شیراز سرویس متشکل از تیم تخصصی کارشناسان حقوقی و وکیل پایه یک دادگستری درشیراز آماده ارائه خدمات مشاوره حقوقی در شیراز به شما عزیزان می باشد.وکلای متعهد شیراز سرویس در تمامی زمینه های حقوقی و کیفری دعاوی شما را متبحرانه پیگیری خواهند کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شیراز سرویس تماس بگیرید.

ازدواج و طلاق هر دو تجربه مشترک است. در فرهنگ های غربی، بیش از 90 درصد از افراد به سن 50 سالگی ازدواج می کنند. ازدواج های سالم برای سلامت روانی و جسمی زوج ها مناسب است. آنها همچنین برای کودکان مناسب هستند؛ رشد در خانه خوشحال، کودکان را از مشکلات ذهنی، جسمی، آموزشی و اجتماعی محافظت می کند. با این حال، حدود 40 تا 50 درصد از زوج های متاهل در ایالات متحده آمریکا طلاق می گیرند. نرخ طلاق برای ازدواجهای بعدی حتی بالاتر است.

خدمات حقوقی در شیراز

خدمات مشاوره در شیراز

 

خدمات قضائی در شیراز

نسبت طلاق به ازدواج

این تعداد طلاق در یک سال معین را به تعداد ازدواج های مشابه در همان سال (نسبت طلاق خام نسبت به نرخ ازدواج خام) مقایسه می کند. [1] برای مثال، اگر 500 سال طلاق و 1000 ازدواج در یک سال خاص در یک منطقه مشخص شده باشد، این نسبت برای هر دو ازدواج طلاق خواهد بود، مثلا نسبت 0.50 (50٪).

با این حال، این اندازه گیری دو برابر بر خلاف جمعیت کسانی که می توانند ازدواج و کسانی که می تواند طلاق را مقایسه کند. می گویند یک جامعه با 100000 زوج ازدواج وجود دارد و تعداد کمی از افراد ازدواج می کنند، به دلایل مانند سن. اگر 1000 نفر طلاق بگیرند و در همان سال 1000 نفر ازدواج کنند، این نسبت یک طلاق برای هر ازدواج است که ممکن است باعث شود مردم فکر کنند که روابط جامعه بسیار بی ثبات است، علی رغم تعداد افراد متاهل که تغییری نمی کنند. این نیز در معکوس است: یک جامعه با بسیاری از افراد از سن ازدواج ممکن است 10،000 ازدواج و 1000 طلاق داشته باشد، که باعث می شود مردم اعتقاد داشته باشند که آن روابط بسیار پایدار است.

علاوه بر این، این دو نرخ به طور مستقیم قابل مقایسه نیستند زیرا نرخ ازدواج فقط سال جاری را بررسی می کند، در حالی که نرخ طلاق نتایج بسیاری از ازدواج را برای بسیاری از سال های گذشته بررسی می کند. این به نسبت ازدواج ها در یک گروه همسایه ساله که در نهایت به طلاق پایان می دهد، معادل نیست. در هر سال، نرخ های اساسی ممکن است تغییر کند، و این می تواند بر این نسبت تاثیر بگذارد. برای مثال، در طی یک رکود اقتصادی، برخی از زوج ممکن است طلاق را به تعویق اندازند؛ زیرا نمی توانند به طور جداگانه زندگی کنند. این انتخاب های فردی به نظر می رسد به طور موقت نسبت طلاق به ازدواج را بهبود بخشد.

خدمات حقوقی در شیراز

خدمات مشاوره در شیراز

خدمات قضائی در شیراز

طلاق سالم

هیچکس وارد یک ازدواج نمیشود و انتظار دارد که او شکست بخورد و منجر به طلاق شود. با این حال، بیش از 20 درصد از اولین ازدواج ها در عرض پنج سال طلاق را به پایان می رسانند و 48 درصد ازدواج ها با علامت 20 ساله حل و فصل می شود، طبق داده های تحقیق ملی رشد خانواده در سال های 2006-2010. جدایی و طلاق از لحاظ احساسی حوادث سخت، اما ممکن است شکسته سالم باشد.

همکاری، ارتباطات و میانجیگری طلاق از جانب زوجه

 

خدمات حقوقی در شیراز

خدمات مشاوره در شیراز

خدمات قضائی در شیراز

پایان ازدواج معمولا یک سیل احساسات شامل خشم، غم، اضطراب و ترس را از بین می برد. گاهی اوقات این احساسات می تواند تا زمانی که شما حداقل آنها را انتظار داشته باشید، از شما محافظت می کند. چنین پاسخی طبیعی است و در طول زمان شدت این احساسات فروکش می کند. در عین حال، مهربان باشید. محققان دریافته اند که افرادی که مهربان و مهربان هستند به راحتی می توانند مشکلات روزمره طلاق را مدیریت کنند.

سعی کنید از فروپاشی به عنوان یک طلاق فکر نکنید. میانجیگری طلاق اغلب یک جایگزین خوب برای رسیدگی به دادگاه است. تلاش برای انجام کارهای خودتان می تواند ناامید کننده باشد و خود را شکست دهد؛ زیرا مشکلات مربوط به طلاق شما احتمالا دوباره در طول مذاکرات طلاق ظاهر می شوند. تحقیقات نشان می دهد که میانجیگری می تواند برای رضایت احساسی، روابط دوطرفه و نیازهای کودکان سودمند باشد

نشستن و صحبت کردن با همسر زود هنگام شما ممکن است آخرین چیزی باشد که شما می خواهید انجام دهید، اما همکاری و ارتباط باعث می شود طلاق سالم برای همه افراد درگیر باشد. صحبت کردن با روانشناس ممکن است به شما در دستیابی به تصمیمات هماهنگ با حداقل اختلاف کمک کند.

هنگامی که احساسات بالا می روند، دشوار است به یاد داشته باشید جزئیات  طلاق مهم است. زمانی را انتخاب کنید که احساس آرامش کنید تا تمام نکاتی را که می خواهید مورد بحث قرار دهید بنویسید. هنگامی که شما با همسر خود به زودی همسر خود می نشینید، از این فهرست به عنوان راهنمای خود استفاده کنید. داشتن یک “اسکریپت” برای کار کردن می تواند برخی از احساسات را از ارتباط چهره به چهره را. اگر بحث های شخصا هنوز هم دشوار است، در نظر گرفتن برخی از جزئیات در مورد پیام را بررسی کنید. شیراز سرویس متشکل از تیم تخصصی کارشناسان حقوقی و وکیل پایه یک دادگستری درشیراز آماده ارائه خدمات مشاوره حقوقی در شیراز به شما عزیزان می باشد.وکلای متعهد شیراز سرویس در تمامی زمینه های حقوقی و کیفری دعاوی شما را متبحرانه پیگیری خواهند کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شیراز سرویس تماس بگیرید.

هنگامی که بچه ها درگیر طلاق هستند

وکیل در شیراز

خدمات حقوقی و قضایی در شیراز

خدمات مشاوره در شیراز

طلاق می تواند یک تجربه تهاجمی برای کودکان باشد، اما تحقیقات نشان می دهد که بیشتر کودکان در عرض دو سال پس از طلاق خوب عمل می کنند؛ از سوی دیگر، کودکان اغلب مشکلات بیشتری را تجربه می کنند، در حالی که والدین به جای تقسیم کردن ازدواج های بالقوه باقی می مانند. 4 در طول طلاق، والدین می توانند به شدت به کاهش گذار کودک کمک کنند. بهترین کار این است که هرگونه تعارض را از بچه ها حفظ کنید. درگیری والدین در حال انجام، باعث افزایش خطر ابتلا به مشکلات روانی و اجتماعی کودکان می شود

خدمات حقوقی در شیراز

خدمات مشاوره در شیراز

خدمات قضائی در شیراز

این اغلب برای طلاق گرفتن والدین برای ارائه طرح و ارائه آن به فرزندان خود با هم مفید است. و خط ارتباطات را باز نگه دارید. بچه ها از داشتن مکالمات صادقانه در مورد تغییراتی که خانواده هایشان تجربه می کنند سود می برند.

در بسیاری از موارد تغییرات ناگهانی در کودکان ممکن است دشوار باشد. در صورت لزوم، قبل از انتقال آنها به یک خانه جدید، یا قبل از اینکه یکی از همسران خارج شود، چند هفته پیش آنها را مطلع کنید. این می تواند مفید باشد تا به حداقل ممکن تغییرات در ماه ها و سال های پس از طلاق تا حد امکان.

بچه ها بهتر از زمانی که ارتباط نزدیکی با والدین خود برقرار می کنند. تحقیقات نشان می دهد که بچه هایی که رابطه ی ضعیفی با یک یا هر دو والد دارند، ممکن است زمان بیشتری را برای برخورد با تغییرات خانوادگی طلاق در نظر بگیرند. برنامه های آموزش والدین که بر بهبود روابط والدین و بچه ها تمرکز دارند، نشان داده شده است که به کودکان کمک می کند که در ماه ها و سال های پس از طلاق بهتر عمل کنند. 6

مراقبت از خودتان در پروسه طلاق

تغییرات ناشی از تفکیک و طلاق ممکن است غلبه داشته باشد. اما اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم است که از خود مراقبت کنید. به شبکه پشتیبانی شما ضربه بزنید، برای کمک و راحتی به خانواده و دوستانتان ضربه بزنید. گروه های حمایتی رسمی همچنین می توانند به شما در کنار احساسات بسیاری از پایان ازدواج کمک کنند.

برای بستن مثبت به عنوان یک فصل جدید شروع کنید، سعی کنید در فعالیتهایی که دوست دارید مورد استفاده قرار گیرید، اما در حالی که در طول زمان انجام نداده اید. یا سرگرمی ها و فعالیت های جدید را امتحان کنید با خوردن درست و تمرین ورزش، از لحاظ جسمی سالم باقی بمانید.

خدمات حقوقی در شیراز

خدمات مشاوره در شیراز

خدمات قضائی در شیراز

چگونه روانشناسان می توانند در طلاق کمک کنند

طلاق یک زمان دشوار برای کل خانواده است. طلاق دادن همسران و فرزندان آنها می تواند از صحبت کردن با روانشناسان برای کمک به آنها در برخورد با احساسات خود و سازگاری با تغییرات سود ببرد. روانشناسان همچنین می توانند به شما در مورد آنچه که در ازدواج شما اشتباه کرده اند، به شما کمک کنند، بنابراین می توانید از تکرار هر گونه الگوهای منفی در رابطه بعدی خود جلوگیری کنید.

خدمات حقوقی در شیراز

خدمات مشاوره در شیراز

خدمات قضائی در شیراز

آمار طلاق

بیش از 115 مطالعات راجع طلاق ، واقعیت ها و مقادیر برای سال 2018 اگر شما زمان کافی برای استفاده از اینترنت را صرف می کنید، کمبود مطالعات، آمار، حقایق مربوط به طلاق پیدا نمی کنید. به نظر می رسد مطالعه ای برای تقریبا هر عامل احتمالی که ممکن است بر روی ازدواج تاثیر می گذارد و منجر به طلاق می شود. این مطالعات نتایج بسیار جالبی و در موارد خاص اطلاعات کاملا تکان دهنده درباره طلاق را در ایالات متحده و سایر نقاط دنیا به ارمغان آورده است. فقط در صورتی که شما 20 ساعت وقت صرف نکردن (ممکن است یا نداشته باشید) این طولانی برای ایجاد این لیست)، ما یک لیست تقریبا جامع را با هر آمار، مطالعه و طلاق که می توانیم پیدا کنیم، وارد کرده ایم. همانطور که ما از طریق 2018 حرکت می کنیم، تیم وکلای طلاق ما همه چیزهایی را که شما باید بدانید و احتمالا بیشتر درباره طلاق. طلاق و ازدواج نرخ سالانه ازدواج و طلاق در طول زمان 1. از سال 2016، نرخ ازدواج و نرخ طلاق در ایالات متحده کاهش می یابد. مطالعات اخیر نشان داده است که هزاره ها تصمیم به ازدواج بیشتر و ازدواج با دیگران بیشتر دارند و ریسک اصلی کاهش میزان ازدواج و طلاق در ایالات متحده است. نرخ ازدواج در ایالات متحده در حال حاضر 6/8 در 1000 کل جمعیت است. نرخ طلاق در ایالات متحده 3/2 به ازای هر 1000 نفر است (تا سال 2014، آخرین اطلاعات از CDC (با 44 ایالت و گزارش دی سی) این به عنوان “نرخ طلاق خام” شناخته می شود.

اگرچه توصیف تغییرات طلاق مفید است میزان طلاق در طول زمان، میزان طلاق خام اطلاعات دقیقی را در مورد درصد ازدواج های اول که نتیجه طلاق طلاق را در هر 1000 زن متاهل به پایان می رساند، ارائه نمی دهد .4 در حال حاضر نرخ طلاق در هر 1000 زن متاهل 16.9 است. بسیاری از کارشناسان احساس می کنند که این اندازه گیری دقیق تر طلاق واقعی از نرخ خام است .5 نرخ طلاق در هر 1000 زن متاهل تقریبا دو برابر سال 1960 است، اما از اواسط دهه 1980 تاکنون 22.6 درصد بوده است. تقریبا 50 درصد از همه ازدواج در ایالات متحده به طلاق یا جدایی پایان می دهد .7 محققان تخمین می زنند که 41 درصد از همه ازدواج های اولیه طلاق را پایان می دهند .8 60 درصد ازدواج های دوم طلاق را پایان می دهند. 73 درصد از تمام ازدواج های سوم به پایان می رسد طلاق. 10 ایالات متحده دارای بالاترین نرخ طلاق در جهان است.

خدمات حقوقی در شیراز

خدمات مشاوره در شیراز

 

خدمات قضائی در شیراز

زوج های خوشحال: چگونه رابطه سالم را حفظ کنید
روابط رمانتیک برای شادی و رفاه ما مهم است. با این وجود با بیش از 40 درصد از ازدواج های جدید که در طلاق به پایان می رسد، واضح است که روابط همیشه آسان نیست. خوشبختانه، شما می توانید اقداماتی را انجام دهید تا همکاری های عاشقانه خود را در جهت کار خوب حفظ کنید.

خدمات حقوقی در شیراز

خدمات مشاوره در شیراز

 

خدمات قضائی در شیراز

صحبت کردن به صورت آشکار
ارتباطات بخش مهمی از روابط سالم است. زوج های سالم به طور مرتب با یکدیگر همکاری می کنند. با این وجود مهم است که در مورد بیش از صرف پدر و مادر و حفظ خانواده صحبت کنیم. سعی کنید روزانه چند دقیقه در مورد موضوعات عمیق تر یا شخصی تر صحبت کنید تا با همسرتان در طولانی مدت ارتباط برقرار کنید.

این بدان معنا نیست که شما نباید از مشاغل دشواری اجتناب کنید. نگرانی ها و مشکلات خودتان می توانید ناراحتی را ایجاد کنید. با این حال، هنگام بحث در مورد موضوعات سخت، پرداخت می شود به نوعی. محققان دریافتند که سبک ارتباطی مهمتر از سطح تعهد، صفات شخصیتی و یا حوادث زندگی استرس زا در پیش بینی اینکه زوج های متاهل خوشحال به طلاق می روند مهم تر است. به طور خاص، الگوهای ارتباطی منفی مانند خشم و تحقیر با افزایش احتمال تقسیم کردن ارتباط دارند.

خدمات حقوقی در شیراز

خدمات مشاوره در شیراز

 

خدمات قضائی در شیراز

آمار و علل طلاق در جهان نگه داشتن آن جالب است
بین بچه ها، شغل ها و تعهدات بیرونی، ممکن است دشوار باشد که با همسرتان ارتباط برقرار کنید. با این حال دلایل خوبی برای ایجاد این تلاش وجود دارد. به عنوان مثال، در یک تحقیق، محققان متوجه شدند که زوجهایی که در طول سالی هفتم ازدواجشان خستگی را گزارش دادند، 9 سال بعد به طور معنی داری نسبت به رابطهشان با راضی نبودند.

برای حفظ چیزهای جالب، برخی از زوج ها برنامه های منظم شبانه را برنامه ریزی می کنند. با این حال، حتی اگر می توانید یک فیلم یا یک رستوران بگیرید، می توانید قدیمی ها را هم قدیمی کنید. کارشناسان توصیه می کنند که خارج شدن از روال و تلاش برای انجام کارهای جدید چه در حال رفتن به رقص، گرفتن یک کلاس و یا بسته شدن یک پیک نیک بعد از ظهر.

صمیمیت نیز جزء مهمی از روابط عاشقانه است. برخی از زوج های شلوغ آن را با قرار دادن آن در تقویم، برنامه ریزی می کنند. ممکن است به صورت خود به خودی آن را در جوهر قرمز نگنجانید، اما زمان کنار گذاشتن یک روابط صمیمی کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که نیازهای جسمی و احساسی شما برآورده شده است.

خدمات حقوقی در شیراز

خدمات مشاوره در شیراز

 

خدمات قضائی در شیراز

چه زمانی باید زوج ها به دنبال کمک باشند؟
هر رابطه تا به حال وخیم است، اما برخی از عوامل به احتمال زیاد نسبت به دیگران در ایجاد ارتباطات در معرض خطر هستند. برای مثال، تصمیمات مالی و والدین اغلب منازعات تکراری را ایجاد می کنند. یکی از نشانه های یک مشکل این است که نسخه های مکرر همان مبارزه با هم داشته باشند. در چنین مواردی، روانشناسان می توانند به زوج کمک کنند تا ارتباطات را بهبود بخشیده و راه های سالمتی را برای فرار از درگیری پیدا کنند.

آمار و علل طلاق در جهان شما لازم نیست صبر کنید تا یک رابطه قبل از کار برای تقویت اتحادیه خود علائم مشکل را نشان دهد. برنامه های آموزش و پرورش تعلیمی که مهارت هایی مانند برقراری ارتباط خوب، گوش دادن به موثر و مقابله با درگیری ها را آموزش می دهد، کاهش خطر طلاق را نشان می دهد.

خدمات حقوقی در شیراز

خدمات مشاوره در شیراز

 

خدمات قضائی در شیراز

شیراز سرویس متشکل از تیم تخصصی کارشناسان حقوقی و وکیل پایه یک دادگستری درشیراز آماده ارائه خدمات مشاوره حقوقی به شما عزیزان می باشد.وکلای متعهد شیراز سرویس در تمامی زمینه های حقوقی و کیفری دعاوی شما را متبحرانه پیگیری خواهند کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شیراز سرویس تماس بگیرید

 

 

 

خدمات حقوقی در شیراز

خدمات مشاوره در شیراز

خدمات قضائی در شیراز

 


 

امور بیمه در شیراز با شیراز سرویس

 

 

 

 

بخش اول) تعاریف و مفاهیم آماری

فصل اوّل- جایگاه جهانی صنعت بیمه کشور طی ۱۰ سال اخیر

 حق بیمه تولیدی
منظور مبالغ حق بیمه تولیدی بیمه‌نامه‌هایی است که طی دوره گزارش توسط مؤسسات بیمه صادر شده‌اند. این مبالغ در بیمه های غیر زندگی بر مبنای حق بیمه صادره و در بیمه های زندگی بر مبنای حق بیمه های وصولی (دریافتی) لحاظ می گردد.
حق بیمه سرانه
حق‌بیمه سرانه از تقسیم حق‌بیمه تولیدی صنعت بیمه بر جمعیت هر کشور به‌دست می‌آید و بیانگر مقدار حق بیمه‌ای است که به طور متوسط هر نفر پرداخت کرده است.
 ضریب نفوذ بیمه
برای مقایسه وضعیت صنعت بیمه کشور با کل اقتصاد از شاخص ضریب‌نفوذ بیمه استفاده می‌شود. این شاخص حاصل تقسیم حق‌بیمه تولیدی به تولید‌ناخالص‌داخلی است و بیانگر حرکت سریع تر(آهسته‌تر) صنعت بیمه در مقایسه با مجموعة اقتصاد کشور است.
تولید ناخالص داخلی
تولید ناخالص داخلی (
GDP)، ارزش کل کالاها و خدمات نهایی تولید شده در کشور در یک بازهٔ زمانی معین است که با واحد پول جاری کشور اندازه‌گیری می‌شود. منظور از کالاها و خدمات نهایی، آن دسته از کالا و خدماتی است که در انتهای زنجیرة تولید قرار گرفته‌اند و خود آنها برای تولید و خدمات دیگر خریداری نمی‌شوند.
 رشد اقتصادی
عبارت است از رشد واقعی تولید ناخالص داخلی کشور(یعنی رشد اسمی پس از تعدیل تورم ) در مقایسه باسال قبل.
شاخص توسعه انسانی (
HDI)
این شاخص توسط سازمان ملل متحد بر اساس درآمد سرانه (سرانه
GDPیا برابری قدرت خرید) ، امید به زندگی (در بدو تولد) ،‌نرخ با سوادی (افراد ۶ ساله و بزرگتر) و ... برای مردم هر کشور محاسبه می شود.
چنانچه میزان این شاخص بین
۸۰ تا ۱۰۰ درصد سطح توسعه انسانی آن کشور بالا و بین ۵۰ تا ۹/۷۹ درصد با سطح توسعه انسانی متوسط و کمتر از ۵۰ درصد با سطح توسعه انسانی ضعیف تلقی می‌شود.

رتبه
به طور کلی در این سالنامه رتبه بندی نزولی مد نظر است، به این معنا که "رتبة اول" برای هر قلم آماری (آیتم) به بیشترین رقم اختصاص می یابد.
- کشورهای منطقه چشم انداز
منطقه آسیای جنوب غربی مورد نظر در سند چشم انداز
۲۰ ساله متشکل از ۲۵ کشور در منطقه‌ی خلیج فارس (شامل: عربستان سعودی ، امارات متحده عربی، کویت، ‌قطر، عمان، بحرین و یمن )،‌ منطقه‌ی خاورمیانه کوچک (شامل: ایران،‌ عراق، سوریه ،‌مصر، ترکیه، قبرس، فلسطین اشغالی)، منطقه‌ی آسیای مرکزی(شامل: ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان)، منطقه‌ی قفقاز (شامل : آذربایجان، ارمنستان و گرجستان) و منطقه‌ی غربی شبه قاره (شامل: افغانستان و پاکستان) می باشد.
با توجه به آنکه آمار
۱۲ کشور (یمن، عراق، سوریه، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان ، آذربایجان، ارمنستان،‌گرجستان، ‌افغانستان و فلسطین) طی سال های اخیر در نشریه سیگما درج نشده است برای احتساب سهم ایران از مجموع حق بیمه های تولیدی در کشورهای چشم انداز از آنها صرفنظر شده است.

فصل دوّم- عملکرد کلی صنعت بیمه کشور طی ۱۰ سال اخیر

خسارت پرداختی
خسارت‌هایی که طی دوره مورد بررسی توسط شرکت‌های بیمه پرداخت شده است «خسارت پرداختی» ‌نامیده می شود.
ضریب خسارت
برای محاسبه اینکه چند درصد از حق‌بیمه‌ها بابت خسارت خطرهای تحت پوشش به بیمه‌گذاران برگشت داده شده یا خواهد شد، از شاخص «ضریب‌خسارت» استفاده می‌شود. در محاسبه این شاخص، کارمزد شبکه فروش و هزینه های اداری
عمومی دخالتی ندارد.
برای اطلاع دقیق‌تر از نحوه محاسبه این شاخص( نسبت خسارت واقع شده به حق بیمه عاید شده ضربدر
۱۰۰) به تعاریف مندرج در ابتدای پیوست الف مراجعه شود.

تعداد بیمه نامه صادره
کل تعداد بیمه نامه‌هایی است که توسط شرکت‌های بیمه، اعم از انفرادی و گروهی در هر رشته بیمه صادر می شود. این تعداد، الحاقیه بیمه نامه‌هایی که قبلاً صادر شده اند را شامل نمی‌شود.
با توجه به آنکه برخی از بیمه نامه ها به صورت انفرادی و برخی دیگر به طور گروهی صادر می شود، لذا آمار تعداد بیمه شدگان تحت پوشش بیمه نامه های گروهی در محاسبات دخالت داده نشده اند؛ بلکه در آمار تعداد بیمه نامه های صادره (اعم از گروهی و انفرادی) صرفا تعداد قراردادها مد نظر است.

تعداد خسارت پرداختی
آمار تعداد خسارت پرداختی، بیانگر تعداد مواردی(پرونده هایی) است که شرکت‌های بیمه در رشته های بیمه ای خسارت پرداخت کرده اند؛ همچنین نشان می دهد که رشته های بیمه طی یک سال چه حجمی از فعالیت شرکت های بیمه را برای پرداخت خسارت به خود اختصاص داده اند.

بخش دولتی

از آنجا که طی سال های ۸۸-۱۳۸۷ سهام سه شرکت بیمه البرز، آسیا و دانا به بخش خصوصی واگذار شد، بخش دولتی از سال های۱۳۸۹ به بعد، منحصر به فعالیت شرکت بیمه ایران است.


بخش غیردولتی
منظور از بخش غیردولتی در صنعت بیمه، مشتمل بر شرکت‌های بیمه آسیا، البرز، دانا، پارسیان، توسعه، رازی، کارآفرین، سینا، ملت، امید، حافظ، دی، سامان، ایران معین، نوین، پاسارگاد، معلم، میهن، کوثر، ما، مؤسه بیمه متقابل کیش، آرمان، آسماری، مؤسسه بیمه کلوپ بین المللی بیمه متقابل اطمینان متحد قشم، تعاون، سرمد، تجارت نو است. این لیست تا اوایل سال
۱۳۹۵ است لذا چنانچه شرکت بیمه دیگری بعد از این تاریخ تأسیس شود (از آنجا که تنها شرکت بیمه ایران دولتی است)، به بخش غیردولتی اضافه خواهد شد. لازم به ذکر است آمار فعالیت شرکت های بیمه اتکایی امین و اتکایی ایرانیان با توجه به ماهیت فعالیت در این گروه ذکر نشده است.

بیمه زندگی
بیمه‌نامه‌های زندگی(عمر) به دو صورت انفرادی و گروهی صادر شده و بیمه شدگان را تحت پوشش قرار می دهند.

برای معرفی دقیق تر از این رشته بیمه ای به تعاریف مندرج در ابتدای فصل چهارم مراجعه شود.

بیمه غیرزندگی
تمام رشته‌های بیمه به جز بیمه‌های زندگی (عمر)، تحت عنوان «بیمه‌های غیرزندگی» شناخته می‌شوند. این مجموعه شامل بیمه آتش سوزی، بیمه باربری، بیمه حوتدث، بیمه های اتومبیل (بیمه شخص‌ثالث و مازاد، بیمه ‌حوادث راننده و بیمه بدنه اتومبیل) بیمه درمان، بیمه‌کشتی، بیمه هواپیما، بیمه مسئولیت، بیمه مهندسی، بیمه نفت و انرژی، بیمه پول، بیمه اعتبار و سایر انواع بیمه است.

برای معرفی دقیق تر از این رشته های بیمه ای به تعاریف مندرج در ابتدای فصل چهارم مراجعه شود.

فصل سوّم- عملکرد صنعت بیمه کشور به تفکیک شرکتهای بیمه طی ۵ سال اخیر

شبکه فروش بیمه ای:
مجموعه عوامل حقیقی یا حقوقی مشتمل بر شعب و ‌نمایندگی شرکت‌های بیمه و کارگزاران بیمه که مجاز به عرضه خدمات بیمه‌ای می باشند.

نماینده بیمه:
طبق مقررات مصوب شورای‌عالی‌بیمه، شخصی حقیقی یا حقوقی است که مجاز به عرضه خدمات بیمه‌ای در داخل کشور به نمایندگی از سوی شرکت بیمه طرف قرارداد خواهد بود.

کارگزار بیمه (دلال رسمی بیمه):
طبق مقررات مصوب شورای‌عالی‌بیمه، شخصی حقیقی یا حقوقی است که در مقابل دریافت کارمزد، واسطه معاملات بیمه‌ای بین بیمه‌گذار و بیمه‌گر است.

کارمزد:
درصدی از حق بیمه که بابت فروش بیمه از طرف شرکت بیمه به نماینده یا کارگزار بیمه پرداخت می شود.

شعبه:
واحد سازمانی وابسته و تابع شرکت بیمه است‌ که به عرضه خدمات بیمه‌ای می پردازد.

ارزیاب خسارت بیمه ای:
شخصی است (حقیقی یا حقوقی) که وظیفه بررسی و تحقیق در مورد علت و مقدار خسارت و تشخیص میزان تعهد بیمه گر طبق شرایط بیمه نامه و نیز مذاکره برای تعدیل و تسویه خسارت یا خسارت‌های مورد ادعا را به عهده دارد.


حق بیمه مستقیم:
حق بیمه مربوط به بیمه‌نامه‌های صادره که مستقیماً توسط شرکت بیمه یا شعب مربوطه دریافت شده باشد.

حق بیمه غیر مستقیم:
حق بیمه تولید شده مربوط به بیمه‌نامه‌هایی است که توسط نمایندگان شرکت بیمه و کارگزاران بیمه عرضه شده است.

کارکنان شرکت‌های بیمه:
مجموع کارکنان تمام وقت در مراکز و شعب شرکت بیمه اعم از رسمی، پیمانی، قرار دادی و ساعتی را شامل می شود. پرسنل پاره وقت و شاغلین در نمایندگی‌ها و کارگزاران را در بر نمی گیرد.

فصل چهارم- عملکرد صنعت بیمه کشور به تفکیک رشته های بیمه طی ۱۰ سال اخیر

دسته بندی کلی رشته های بیمه

بیمه‌های زندگی(عمر) در شیراز
نوعی بیمه است که در آن بیمه گر متعهد می شود، مبلغ معینی به صورت سرمایه و یا مستمری به بیمه گذار و یا ذی نفعانی که او تعیین کرده است پرداخت کند. بیمه گذار می تواند بر حسب شرط دریافت مزایای بیمه نامه های زندگی (حیات و یا فوت بیمه شده)، نحوه دریافت مزایا (یکجا و یا مستمری)، زمان دریافت مزایا و نحوه پرداخت حق بیمه، هر نوع بیمه نامه ای را که پاسخگوی نیازهایش باشد، خریداری نماید.

بیمه‌نامه‌های زندگی به دو صورت انفرادی و گروهی صادر شده و بیمه‌شدگان را تحت پوشش قرار می‌دهند. رایج‌ترین بیمه‌نامه انفرادی در این رشته، «بیمه‌نامه عمر و پس‌انداز» است که علاوه بر جنبه پس‌انداز و تشکیل سرمایه، خطر فوت را تحت پوشش قرار می‌دهد. مزایای بیمه‌نامه‌های انفرادی می‌تواند به شرط فوت بیمه شده به بازماندگان او (یا ذی‌نفع بیمه‌نامه) تعلق یابد. یکی از نمونه‌های بیمه‌نامه‌های گروهی «بیمه‌نامه عمر کارکنان دولت» است که کارمندان یک سازمان‌ دولتی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

بیمه‌های غیرزندگی در شیراز
سایر رشته‌های بیمه به جز بیمه‌های زندگی، تحت عنوان «بیمه‌های غیرزندگی» دسته بندی می‌شوند. انواع اصلی رشته‌های بیمه غیرزندگی عبارتند از:

بیمه آتش‌سوزی در شیراز
بیمه‌گر در چارچوب مقررات مصوب شورای عالی بیمه تعهد می‌کند که خسارت‌های وارد شده به علت وقوع آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه به اموال بیمه شده را جبران کند. در این نوع بیمه‌نامه می‌توان خطرهای دیگر مثل زمین‌لرزه، سیل، توفان، نشت آب، ترکیدگی لوله، شکست شیشه، سرقت با شکست حرز و سقوط هواپیما بر روی اموال و اماکن را نیز با پرداخت ‌حق‌بیمه اضافی تحت پوشش قرار داد.

بیمه باربری در شیراز
بیمه‌گر در چارچوب مقررات مصوب شورای عالی بیمه تعهد می‌کند که خسارت‌های وارد شده به اموال بیمه‌شده را در هنگام بارگیری، حمل و تخلیه جبران کند. این رشته را می توان به سه بیمه باربری کالاهای وارداتی، صادراتی و باربری داخلی تقسیم کرد که دامنه خطرهای تحت پوشش آن برحسب استفاده از یکی از مجموعه شرایط
A، B یا C متفاوت است.

بیمه حوادث در شیراز
بیمه‌گر در چارچوب مقررات مصوب شورای عالی بیمه تعهد می‌کند که غرامت جانی ناشی از حوادث (فوت، نقص عضو و ازکارافتادگی) را به بیمه‌شده پرداخت نماید. در این نوع بیمه با توافق و دریافت ‌حق‌بیمه اضافی، هزینه پزشکی و غرامت روزانه نیز تحت پوشش قرار می‌گیرد.بیمه نامه در این رشته ها به صورت انفرادی
  و گروهی صادر می شود

بیمه حوادث راننده در شیراز
بیمه‌گر در چارچوب شرایط بیمه‌نامه متعهد می‌شود در صورتی که راننده وسیله نقلیه مقصر حادثه به علت وقوع حوادث رانندگی دچار صدمه بدنی (اعم از جرح یا نقص عضو) شود یا فوت کند، هزینه‌ معالجه یا غرامت فوت را براساس شرایط و مبالغ تعیین شده در بیمه‌نامه پرداخت نماید.

بیمه بدنه اتومبیل در شیراز
بیمه‌گر در چارچوب مقررات مصوب شورای عالی بیمه تعهد می‌کند که خسارت‌های وارد شده به وسیله نقلیه بیمه شده ناشی از حوادث مختلف (از قبیل سرقت، آتش‌سوزی، انفجار، تصادف، سقوط، واژگونی و به طور کلی برخورد اتومبیل به هر جسم ثابت یا متحرک و یا برخورد جسم دیگری با اتومبیل بیمه شده) را جبران کند.

بیمه شخص‌ثالث و مازاد در شیراز
بیمه‌گر در چارچوب قانون و مقررات مصوب تعهد می‌کند که چنانچه دارنده وسیله نقلیه بیمه شده به علت وقوع حوادث رانندگی، مسئول جبران خسارت‌های مالی یا جانی وارده به اشخاص ثالث شناخته شود، این خسارت‌ها را براساس شرایط بیمه‌نامه تا سقف تعهد پرداخت نماید. با پرداخت حق بیمه اضافی، پوشش بیمه مازاد ثالث جانی و مالی قابل دریافت می باشد.

بیمه درمان در شیراز
بیمه‌گر در چارچوب مقررات مصوب شورای عالی بیمه تعهد می‌کند که هزینه معالجات پزشکی بیمه‌شدگان را تا مقدار معینی پرداخت نماید. این بیمه برای داخل کشور فقط به صورت گروهی صادر می‌شود که بیمه درمان سازمان‌های دولتی و بیمه درمان بازنشستگان از آن جمله اند. بیمه‌نامه درمان برای مسافران عازم خارج از کشور (آکسا) که به صورت انفرادی صادر می شود و بیمه درمان حجاج و زوار با پوشش هزینه‌های درمان و حادثه در هنگام مسافرت مشروط بر آنکه منشأ بیماری و حادثه از داخل کشور نباشد، توسط شرکت‌های بیمه صادر می‌گردد.

بیمه کشتی در شیراز
بیمه‌گر در چارچوب شرایط بیمه‌نامه ‌متعهد می‌شود که خسارت وارده به بدنه و تجهیزات کشتی یا از بین رفتن آن بر اثر وقوع حوادثی مانند تصادف، آتش‌سوزی، غرق شدن و به گل نشستن، همچنین هزینه‌های نجات و سهم مالک کشتی از زیان‌های همگانی را در حدودی که در بیمه‌نامه مشخص شده است پرداخت نماید.

بیمه هواپیما در شیراز
بیمه‌گر در چارچوب شرایط بیمه‌نامه هواپیما متعهد می‌شود که خسارت وارده به بدنه هواپیما یا از بین رفتن آن بر اثر حوادثی مانند سقوط، تصادم، آتش‌سوزی و دزدی هوایی را، در حدودی که در بیمه‌نامه مشخص می‌شود پرداخت نماید.

بیمه مهندسی در شیراز
بیمه‌گر در چارچوب شرایط بیمه‌نامه مهندسی تعهد می‌کند که خسارت‌ها یا زیان‌های ناشی از طراحی، ساخت، نصب و نگهداری سازه‌ها و ماشین‌آلات را که مسئولیت آنها به مهندسان مربوط است، براساس شرایط بیمه‌نامه جبران کند. در این نوع بیمه، زیان‌های ناشی از خرابی ماشین‌آلات هم تحت پوشش بیمه قرار می گیرد. بیمه کامپیوتر و تجهیزات الکترونیکی نیز از انواع این رشته محسوب می شود.

بیمه پول در شیراز
بیمه‌گر در چارچوب شرایط بیمه‌نامه پول تعهد می‌کند، زیان‌هایی که بر اثر بروز سرقت (مسلحانه) و حادثه (آتش‌سوزی، انفجار، سیل و. . .)
 به پول موجود در صندوق (بانک ها، مؤسسات مالی و...) یا در حال جابه‌جایی وارد می‌شود، جبران کند. به طور کلی بیمه پول به دو رشته پول در گردش و پول در صندوق تقسیم می‌شود.

بیمه مسئولیت درشیراز
بیمه‌گر در بیمه‌نامه مسئولیت تعهد می‌کند، خسارت‌هایی را که بیمه‌گذار به طور ناخواسته به اشخاص ثالث وارد می‌کند و مسئول جبران آنها شناخته می‌شود، پرداخت نماید. بیمه‌ مسئولیت مدنی عمومی بیمه، مسئولیت حرفه‌ای (پزشکان، پیراپزشکان، دامپزشکان و...) بیمه مسئولیت حمل و نقل داخلی و بین المللی و بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارگر از انواع این رشته بیمه است.

بیمه اعتبار در شیراز
بیمه اعتبار به دو بخش اعتبار داخلی و صادرات کالا
خدمات تقسیم می شود. بر اساس مقررات مصوب شورای عالی بیمه منظور از اعتبار داخلی، ظرفیت بدهی یک مشتری است که از طرف بنگاه‌های اقتصادی، در قبال ارائه کالا و خدمات، یا بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری که مجوز بانک مرکزی را دارند و به صورت تسهیلات مالی در اختیار مشتریان قرار گرفته و مطالبات ناشی از این فعالیت ها ،در معرض ریسک عدم بازپرداخت قرار می گیرند. طبق مقررات، قراردادهای بیمه اعتبار داخلی به صورت گروهی و فقط به اشخاص حقوقی مشروط بر اینکه فعالیت‌های اقتصادی آنها متضمن ریسک عدم بازپرداخت مطالبات ناشی از اعتبارات اعطایی آنها باشد منعقد می شود. تامین مطالبات بیمه گذار یا ذی نفع در رابطه با فروش کالاهای صادراتی در قالب قراردادهای گشایش اعتبار اسناد (L/C) و واگذاری اسناد در مقابل پرداخت) (D/Pو واگذاری اسناد در مقابل تضمین ( D/A) موضوع بیمه اعتبار صادرات می باشد.

بیمه نفت و انرژی در شیراز
دربیمه‌ نفت و انرژی ریسک‌های شرکت‌های نفتی در بخش‌های مختلف، همچون سکوهای نفتی، پالایشگاه‌های نفت و گاز، پتروشیمی‌ها، حمل اموال و تجهیزات خریداری شده، مقاطعه کاری و اشتباه در طراحی و نصب، حریق تجهیزات و امکانات، زیان‌های ناشی از عدم سود و بهره‌وری بر اثر توقف عملیات و ریسک‌های مرتبط با کارکنان این شرکت‌ها تحت پوشش قرار می‌گیرد. فعالیت این رشته بیمه معمولا به بخش آتش‌سوزی نفت و انرژی، مهندسی نفت و انرژی تقسیم می‌شود.

 خدمات بیمه در شیراز

سایر انواع بیمه
بیمه دام صنعتی و گاوداری‌ها و بیمه عیوب پنهان ساختمان، بیمه اسب، بیمه شترمرغ ازجمله رشته‌های تشکیل دهنده عنوان "سایر انواع" هستند. این رشته‌ها به دلیل ‌اندک بودن مقدار ‌حق‌بیمه در مقایسه با سایر رشته‌های بیمه، جداگانه بررسی نمی‌شوند.

فصل پنجم عملکرد صنعت بیمه کشور به تفکیک استانها طی ۵ سال اخیر

اصطلاحات بکار رفته در آن در بخش‌های قبلی تعریف شده است.

فصل ششم- آمار نیروی انسانی صنعت بیمه کشور طی ۵ سال اخیر

کارکنان:
مجموع پرسنل تمام وقت در مرکز، شعب و سرپرستی شرکت‌های بیمه اعم از رسمی، پیمانی، قرار دادی و ساعتی است . این تعداد، پرسنل پاره وقت و شاغلین در نمایندگی‌ها و کارگزاری‌های بیمه را شامل نمی‌شود.

 خدمات بیمه در شیراز

پیوست (الف)- عملکرد شرکتهای بیمه به تفکیک رشته در سال مورد بررسی نسبت به سال قبل

ذخیره حق بیمه :
عبارت است از حق بیمه‌های مربوط به فاصله زمانی بین تاریخ ترازنامه تا انقضای مدت قراردادهای بیمه ای .
- حق بیمه عاید شده :
حق بیمه عاید شده حاصل جمع حق بیمه صادره و تفاضل ذخیره حق بیمه ابتدا و انتهای سال است و بیانگر آن است که چه میزان از حق بیمه‌های صادره به دلیل انقضای مدت بیمه نامه نصیب شرکت بیمه شده است .از آنجا که شورای عالی بیمه در تاریخ
۲۶/۲/۱۳۹۱ آیین نامه شماره ۲/۵۸ (مکمل آیین نامه ذخایر فنی موسسات بیمه) را به تصویب رسانده است، نحوه محاسبه حق بیمه عاید شده رشته های شخص ثالث، مازاد و حوادث راننده تغییر کرده و در آمارها اعمال گردیده است.

بر این اساس عوارض قانونی (سهم پرداختی به نیروی انتظامی، وزارت بهداشت و صندوق تامین خسارت های بدنی) از حق بیمه عاید شده رشته های شخص ثالث و مازاد و حوادث راننده، حسب مورد کسر گردیده است.

خسارت معوق :
عبارت است ازحاصل جمع برآورد خسارات واقع شده اعم از اعلام شده یا اعلام نشده
 در آخر سال مالی پس از کسر سهم بیمه‌گر اتکایی که پرداخت نشده است.

خسارت واقع شده :
عبارت است از مجموع خسارت‌های پرداختی دوره مالی به علاوه ما به التفاوت خسارت معوق پایان و ابتدا دوره مالی.

ضریب خسارت :
عبارت است از حاصل تقسیم خسارت واقع شده به حق بیمه عاید شده بر حسب درصد. این ضریب نشان می دهد که چند درصد از حق بیمه ها بابت خسارت خطرهای تحت پوشش به بیمه گذاران برگشت داده شده یا خواهد شد. در محاسبه این شاخص،‌ کارمزد شبکه فروش و هزینه‌های اداری
عمومی دخالتی ندارد.

پیوست (ب)- ترازنامه و صورتحساب سود و زیان شرکتهای بیمه به همراه ظرفیتهای مجاز نگهداری ریسک و قبولی اتکایی شرکتهای بیمه

 خدمات بیمه در شیراز

و

پیوست (ج)- خلاصه اطلاعات شرکتهای بیمه طی ۳ سال اخیر

هزینه‌های بیمه ای (عملیاتی):
مجموع یا تفاضل هزینه خسارت سهم نگهداری و هزینه (درآمد ) کارمزد و کارمزد منافع سهم نگهداری به علاوه خالص سایر هزینه‌های بیمه ای است.

درآمد سرمایه‌گذاری :
مجموع درآمدهایی است که در سرفصل درآمد سرمایه گذاری‌ها، در صورت‌های مالی شرکت‌های بیمه ، شناسایی و وصول شده است.

سود ناخالص فعالیت بیمه ای :
حاصل درآمد حق بیمه سهم نگهداری منهای هزینه‌های بیمه‌ای به علاوه درآمد سرمایه گذاری از محل ذخایر فنی است.

بازده سرمایه گذاری :
عبارت است از درآمد شناسایی شده در صور ت‌های مالی به میانگین بهای تمام شده سرمایه گذاری‌ها (ابتدا و پایان دوره مالی) ضربدر
۱۰۰.

نسبت هزینه های اداری، عمومی
 و کارمزد:
عبارت است از آن بخش از حق بیمه‌های صادره که صرف پرداخت به کارکنان ، شبکه فروش بیمه (نمایندگان و کارگزاران بیمه) و عوامل مرتبط با تولید حق بیمه گردیده است. این نسبت از تقسیم مجموع هزینه های اداری- عمومی و کارمزد و کارمزد منافع به حق بیمه صادره ضربدر
۱۰۰ به دست می آید.

 خدمات بیمه در شیراز

عناوین اصطلاحات بکاررفته در ۵ پیوست بعدی نیز به شرح زیر است:

پیوست (د) آمار و فعالیت صندوق تامین خسارتهای بدنی طی ۳ سال اخیر

تعداد زیاندیدگان

تعداد پرونده ها

تعداد زندانیان مقصر

پیوست (ه) معرفی و گزارش عملکرد پژوهشکده بیمه طی ۳ سال اخیر

طرح های تحقیقاتی

پایان نامه های دانشجویی

تالیف و ترجمه کتاب

انتشارات

سمینارها و دوره های آموزشی

پیوست (و) آمار شبکه فروش و خدمت رسانی بیمه و فعالیتهای نظارتی در صلاحیتهای حرفه ای بیمه طی سال مورد بررسی

شبکه فروش و خدمت رسانی بیمه

(شعب، نمایندگان بیمه جنرال، نمایندگان بیمه عمر، کارگزاران بیمه، ارزیابان خسارت بیمه)

توزیع استانی شبکه فروش و خدمت رسانی

نمایندگان بیمه تعلیقی و لغوی

کارگزاران بیمه تعلیقی و لغوی

پیوست (ز) گزارش عملکرد اجرای قانون بیمه اجباری شخص ثالث

قوانین مربوطه

عوارض قانونی وضع شده بر بیمه شخص ثالث

میزان دیه

کشته ها و مجروحین حوادث رانندگی

نتایج مالی عملیات بیمه شخص ثالث

 

 خدمات بیمه در شیراز

تمام امور بیمه در شیراز با شیراز سرویس امکان پذیر است.

 

 

 

.