قوانین و مقررات

شرایط استفاده از خدمات نرم افزار و وب سایت شیراز سرویس برای کلیه کاربران 

نرم‌افزارهای شیراز سرویس توسط شرکت راهبران کسب و کار و فناوری خلاق به شماره ثبت ۴۷۹۰۸ و شناسه ملی ۱۴۰۰۷۳۵۱۱۴۰ برای تسهیل در ارائه خدمات در محل کاربران، طراحی گردیده است و مطابق با شرایط زیر خدمات مربوطه را ارائه می‌‌نماید؛ لذا این شرایط به‌ عنوان یک قرارداد الزام آور بر روابط بین کاربر و شرکت حاکم خواهد بود. لذا، ضروری است پیش از استفاده از خدمات شیراز سرویس، شرایط استفاده از آن را به دقت مطالعه فرمایید.

استفاده از شیراز سرویس به‌ منزله‌ی قبول تمامی شرایط و مقررات ذیل است و هرگونه ادعا یا اعتراض آتی در این خصوص را بلا اعتبار می‌‌نماید. شرکت ممکن است شرایط استفاده از خدمات نرم‌افزارهای شیراز سرویس را در طول زمان تغییر دهد. این تغییرات از طریق نرم‌افزارها یا در قالب پیامک و ایمیل به تمامی کاربران اطلاع داده خواهد شد؛ صرف ادامه‌ی استفاده‌ی کاربر از خدمات شیراز سرویس، اعلام رضایت نسبت به شرایط جدید و قبول آن تلقی می‌‌گردد.

توجه: هرگونه علامت، عدد، کلمه، تصویر یا نشان الکترونیک که مثبت هویت امضا کننده باشد و به این سند یا سایر اسناد صادره در این زمینه ملحق شود به منزله امضای الکترونیک و همانند امضای دستنویس واجد اعتبار خواهد بود و امضا کننده را به مفاد سند ملتزم می نماید.

شیراز سرویس مستقیماً خدمتی ارائه نمی نماید، ارائه دهندگان سرویس، استادکاران و متخصصین، پرسنل یا شرکای تجاری این شرکت نیستند. شیراز سرویس تنها ایجادکننده پل ارتباطی بین مشتریان (اشخاص متقاضی دریافت خدمات) و سرویس دهندگان (اشخاص ارائه‌کننده خدمات) (استادکار) (متخصص) جهت تسهیل دریافت و ارائه انواع خدمات است. بدین توضیح که در شیراز سرویس، سرویس دهنده میان پذیرش درخواست خدمات یا رد آن مخیر است و مشتری نیز پس از ارسال درخواست خدمت و مشخص شدن سرویس دهنده می‌‌تواند از درخواست خود انصراف دهد.

بنابراین، هر خدمتی که در قالب شیراز سرویس ارائه می‌گردد، یک قرارداد مستقل بین سرویس‌دهنده و مشتری است و شیراز سرویس صرفاً زمینه انعقاد این ارتباط را میان مشتریان و سرویس‌دهندگان مهیا می‌‌کند. تأکید می‌‌شود که شرکت هیچگونه مسئولیتی – اعم از حقوقی و کیفری – در قبال اتفاقات در مقابل کاربران – اعم از مشتریان و سرویس‌دهندگان – و اشخاص ثالث نخواهد داشت. شیراز سرویس ضمن تلاش برای حفظ کیفیت خدمات ارائه شده و انجام پیگیری و رسیدگی به شکایات، هیچ مسئولیتی در قبال خدمت ارائه شده، کیفیت آن و مشکلات احتمالی ندارد.

ماده ۱ - تعاریف و اصطلاحات

۱-۱- ارائه دهنده خدمات: منظور شخص حقیقی یا حقوقی بوده که به عنوان پیمانکار با شیراز سرویس همکاری می نماید و ارایه دهنده ی خدمت به خدمت گیرنده (مشتریان) می باشد و در شیراز سرویس با اسامی متخصص، شیراز سرویس، سرویس کار، استادکار، سرویس دهنده یا خدمت دهنده نامیده می شود .

۲-۱- خدمت گیرنده : منظور متقاضی استفاده از خدمت های ارایه شده در شیراز سرویس می باشد که با اسامی مشتری، سرویس گیرنده، درخواست دهنده سرویس، دریافت کننده خدمت یا متقاضی سرویس نامیده می شود.

۳-۱- کاربر : هر شخص حقیقی یا حقوقی استفاده کننده از شیراز سرویس فارغ از ماهیت ارائه دهنده یا دریافت کننده خدمت بودن وی .

۴-۱- شیراز سرویس: فضای مجازی در دسترس کاربران می باشد که پل ارتباطی بین مشتری و سرویس دهنده را به جهت ارائه خدمات فراهم آورده است .

۵-۱- شرکت: شرکت راهبران کسب و کار و فناوری خلاق که نسبت به ارائه خدمات شیراز سرویس اقدام می‌کند.

۶-۱- حساب کاربری: حسابی است که اشخاص برای استفاده از خدمات در اپلیکیشن های شیراز سرویس ایجاد کرده‌اند.

۷-۱- اعتبار: مبلغی است که سرویس دهندگان در حساب کاربری خود به منظور استفاده از خدمات شیراز سرویس دارند. این مبلغ به صورت پرداخت از طریق سامانه بانکی و کارت‌های عضو شبکه شتاب و طبق شرایط و مقررات حاضر منظور و محاسبه خواهد شد.

۸-۱- اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط کاربران ارائه دهنده خدمت و مشتریان در اختیار شیراز سرویس قرار داده می‌شود اعم از اطلاعاتی که به صورت مستقیم از سوی کاربران وارد می‌شود و همچنین اطلاعاتی که به صورت خودکار و در نتیجه بهره برداری از خدمات شیراز سرویس در اختیار شرکت قرار داده می شود.

ماده ۲ - حساب کاربری

۱-۲- کاربران با ثبت نام در شیراز سرویس و همچنین با هر بار استفاده از خدمات آن می‌پذیرند که قوانین و مقررات جاری شیراز سرویس را به صورت کامل مطالعه کرده و با اطلاع کامل از شرایط و معانی آن اقدام به خرید خدمت کرده اند. این قوانین و مقررات ممکن است در طول زمان تغییر کند و بنابراین استفاده مستمر کاربران از شیراز سرویس به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.

۲-۲- استفاده کننده از شیراز سرویس ملزم به ایجاد یک حساب کاربری در شیراز سرویس می باشد. تنها اشخاصی که بیش از ۱۸ سال سن و واجد اهلیت قانونی باشند می‌توانند اقدام به ساختن حساب کاربری در شیراز سرویس کنند. برای استفاده از شیراز سرویس، کاربر مذکور می بایست اطلاعاتی از جمله نام، نام خانوادگی، آدرس پست الکترونیکی و شماره همراه خود را در شیراز سرویس ثبت نماید.

در خصوص اشخاص حقوقی، نماینده‌ی شرکت اقدام به ایجاد یک حساب کاربری به نام شرکت می‌‌نماید و در این صورت، اطلاعات ثبتی شرکت از قبیل نام کامل شرکت، شماره‌ی ثبت و شناسه‌ی ملی شرکت در اداره‌ی ثبت شرکت‌‌ها می‌‌بایست در کنار مشخصات نماینده‌ی شرکت در فرم مشخصات تکمیل گردد.

۳-۲- کاربر می‌پذیرد اطلاعات خواسته شده را به صورت صحیح و به‌ روز در سامانه شیراز سرویس وارد کند و مسئول عدم صحت اطلاعات اعلام شده ، شخص کاربر می‌باشد. در صورت اثبات خلاف این موضوع، شرکت مجاز به پیگیری قضایی و قانونی نزد مراجع صالح می‌باشد.

۴-۲- هر فرد تنها می‌تواند یک حساب کاربری به عنوان خدمت گیرنده در شیراز سرویس داشته باشد. در صورتی که شرکت اطلاع یابد که به نام یک شخص اعم از حقیقی و یا حقوقی حساب‌های کاربری متعدد وجود دارد، شرکت مجاز خواهد بود نسبت به قطع خدمات و غیرفعال نمودن حساب‌های اضافی کاربر مذکور اقدام نماید.

۵-۲- هر کاربر با ثبت‌نام در شیراز سرویس و ایجاد حساب کاربری به نام خود صحت انتساب تمام پیام‌های صادره از حساب کاربری خویش را پذیرفته و درنتیجه حق هرگونه اعتراض یا ادعای آتی (مبنی بر انکار، تردید یا جعل داده‌ی پیام‌های ارسالی) را از خویش سلب و اسقاط می‌نماید.

۶-۲- مسئولیت تمامی فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری انجام می‌شود مطلقاً به عهده‌ی شخص کاربر است، در نتیجه ضروری است که کاربر در حفظ اطلاعات حساب کاربری خود، ازجمله نام کاربری و رمز عبور، حداکثر اقدامات لازم را مبذول دارد و از این طریق مانع استفاده‌ی دیگران از آن گردد. همچنین ضروری است که کاربر در صورت ظن به دسترسی ثالث به حساب کاربری خویش ، شخص کاربر در اسرع وقت نسبت به تغییر رمز عبور خود اقدام نماید و در صورت لزوم شرکت را مطلع کند تا حساب کاربری مذکور را مسدود نماید.

۷-۲- کاربر حق ندارد به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهد و یا حساب خود را به فرد یا شرکت دیگری منتقل کند. در مورد کاربر شخص حقوقی نیز، مسئولیت‌های قانونی بهره برداری از خدمات شیراز سرویس متوجه مدیران مجموعه‌های مذکور خواهد بود.

۸-۲- در شرایط خاصی ممکن است از کاربر برای استفاده از خدمات، درخواست احراز هویت شود، در چنین شرایطی اگر کاربر اطلاعات کافی در اختیار شرکت قرار ندهد، شرکت می‌تواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائه خدمات به کاربر خودداری نماید.

ماده ۳ – تعهدات کاربران شیراز سرویس

۱-۳- کاربر متعهد است که در استفاده از خدمات شیراز سرویس تمامی قوانین جمهوری اسلامی ایران را رعایت کند، نرم‌افزار را برای اهداف قانونی به کار گیرد و در همه حال، با در نظر گرفتن حیثیت تجاری نرم‌افزار شیراز سرویس و شرکت، مرتکب رفتاری نشود که اعتبار نرم‌افزار شیراز سرویس را خدشه‌دار نماید. مسئولیت هر نوع اقدام کاربر که منجر به بروز آسیب بدنی، جانی یا مالی گردد به عهده‌ی کاربر است و شرکت در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت.

۲-۳- کاربر مشتری و یا ارائه دهنده خدمت متعهد می‌شوند هیچ‌گاه از خدمات شیراز سرویس به صورتی که به شیراز سرویس یا شرکای آن صدمه‌ای وارد کند، استفاده نکنند. در صورتی که کاربر مشتری اعم از شخص حقیقی و یا حقوقی و یا کاربر ارائه دهنده خدمت نسبت به سوءاستفاده از امکانات فراهم شده در خدمات شیراز سرویس در جهت منافع شخصی و یا آسیب ها اعم از مادی و یا معنوی به منافع شرکت اقدام نماید، شرکت ضمن داشتن حق قطع خدمات و غیرفعال نمودن حساب کاربری، مجاز خواهد بود با مراجعه به مراجع قضایی و یا سایر مراجع ذیصلاح قانونی نسبت به مطالبه جبران خسارات وارده اقدام نماید.

۳-۳- کاربر مشتری و ارائه دهنده خدمت متعهد می شوند پس از اتمام خدمت از هیچ بخش از اطلاعاتی که در نتیجه استفاده از نرم افزارهای شیراز سرویس، از یکدیگر کسب نموده اند، استفاده‌ای نکند. طبعاً ذخیره کردن اطلاعات در دستگاه تلفن همراه یا به هر شیوه دیگری نیز مغایر با قوانین شیراز سرویس خواهد بود. لذا کاربران متعهد خواهند بود ، فقط در شرایط ضروری و در مدت زمان ارائه خدمت از اطلاعات یکدیگر مطابق با عرف جامعه و قوانین جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

۴-۳- کاربر مشتری و ارائه دهنده خدمت تعهد می نمایند، که از هرگونه ارتباط مستقیم با یکدیگر که منجر به ایجاد ضرر و زیان برای شیراز سرویس گردد را ندارند و درصورت آگاهی از این اتفاق شیراز سرویس می تواند نسبت به انسداد حساب کاربری طرفین اقدام نماید .

۵-۳- مسئولیت تامین اینترنت و سخت‌افزار لازم و همچنین پرداخت هزینه‌های مربوط به آنها برای استفاده از شیراز سرویس به عهده کاربران است.

۶-۳- کاربر تنها مجاز است از شیراز سرویس برای رفع نیازهای شخصی استفاده کند و باید از فروش یا استفاده‌ی تجاری از خدمات آن اجتناب نماید.

۷-۳- مشتری متعهد می گردد که تنها زمانی که قصد استفاده از خدمت را دارد اقدام به ثبت درخواست نماید و از ثبت درخواست های بلامحل و آزمایشی خودداری نماید.

۸-۳- ارائه دهنده خدمت در پذیرش درخواست انجام خدمات یا رد آن مخیر است و اگر پس از ارسال درخواست خدمت و پذیرش، خدمت را لغو کند یا در مکان و زمان مشخص حضور پیدا نکند با توجه به عدم رعایت مقررات مربوط که منجر به عدم حفظ شهرت کاری و اعتبار شیراز سرویس می شود، هزینه‌ای به عنوان جریمه از او کسر می گردد و در سوابق وی امتیازات منفی لحاظ می گردد و در صورت تکرار بیش از حد آن شرکت این حق را خواهد داشت که با وی قطع همکاری نماید.

۹-۳- هر گونه تخریب غیر اصولی که در نتیجه استفاده از خدمت در منزل مشتری ایجاد شود، مسئولیت تامین هزینه‌های مربوط بر عهده ارائه دهنده خدمت خواهد بود.

۱۰-۳- با توجه به اینکه شیراز سرویس از دریافت کننده خدمت هیچ مبلغی را دریافت نمی کند و وی در هر زمان و مرحله ای امکان انصراف و لغو درخواست را خواهد داشت، لیکن تعهد اخلاقی حکم می نماید که از این اختیار صرفاً در موارد لازم و ضروری استفاده گردد، در صورت بروز مکرر این اتفاق در سامانه شیراز سرویس، حساب کاربری فرد به طور همیشگی غیر فعال و در لیست سیاه قرار خواهد گرفت.

۱۱-۳- کاربر اقرار می‌نماید که با افتتاح حساب کاربری در شیراز سرویس تنها مجوز استفاده‌ی غیر انحصاری، غیر قابل ‌انتقال و محدود از خدمات آن را دریافت می‌کند و به‌ این‌ ترتیب مدعی مالکیت یا حقی نسبت به شیراز سرویس (اعم از کپی‌رایت، علامت تجاری و سایر حقوق معنوی آن) نیست، در غیر موارد مصرح در این قرارداد اجازه‌ی استفاده از نام و علامت تجاری و خدمات نرم‌افزارهای شیراز سرویس را ندارد و در همه حال متعهد به رعایت حقوق معنوی شرکت نسبت به نرم‌افزارها و ملحقات آن خواهد بود.

۱۲-۳- کاربر می‌پذیرد که قرارداد حاضر یک قرارداد قابل رجوع و جایز از سوی شرکت است و شرکت می‌تواند هر زمان تنها به صلاحدید خود و بدون نیاز به تدارک هیچ‌گونه دلیلی، یک حساب کاربری را مسدود کند و مانع استفاده‌ی کاربر از خدمات شیراز سرویس گردد.

۱۳-۳- کاربر متعهد است تمامی تغییرات، الحاقات و اصلاحاتی را که توسط شرکت از طریق پیامک، ایمیل یا نرم‌افزارهای شیراز سرویس در خصوص استفاده از خدمات شیراز سرویس و شرایط آن برای کاربر ارسال می‌گردد مطالعه نماید و در صورت عدم موافقت، ضمن توقف استفاده از خدمت ها، مخالفت خود را بصورت رسمی به اطلاع شرکت برساند. عدم اطلاع رسانی به شرکت و یا استمرار استفاده از نرم افزار های شیراز سرویس، به منزله امضای دستنویس دارای آثار حقوقی است و امضا کننده را به مفاد سند مزبور متعهد و ملتزم می‌نماید.

۱۴-۳- کاربر مشتری و ارائه دهنده خدمت تعهد می نمایند از مصرف مشروبات الکلی، مواد مخدر و ... در طول انجام خدمات اجتناب نماید. همچنین استفاده یا در اختیار داشتن اسلحه، وسایل قمار و... در حین انجام خدمات ممنوع است و حق لغو حساب کاربری، جریمه و نیز دعوی حقوقی و کیفری علیه وی را برای شرکت ایجاد می‌کند.

۱۵-۳- مشتری در طول دریافت خدمات ملزم به رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران از هر نظر می باشد و درنتیجه رعایت مقررات مربوط به حجاب و عفاف برای بانوان و ... برای مشتری الزامی است، که در غیر این صورت مسئولیت کلیه پیشامدهای احتمالی بر عهده مشتری می‌باشد.

۱۶-۳- مشتری موظف است در زمان مقرر در مبدأ خدمات (نشانی‌ای که در درخواست خدمات ثبت‌شده است) حضور داشته باشد و یا فرد مورد اعتمادی را به متخصص جهت نظارت بر انجام صحیح خدمات معرفی نماید.

۱۷-۳- هر نوع تسویه حساب مالی شامل مبلغ و روش پرداخت آن بین مشتری و ارائه دهنده خدمت، اعم از پرداخت هزینه های انجام خدمت و مبالغ مربوط به فاکتور اجناس، هزینه های ایاب و ذهاب و مانند آن ها صرفاً از توافقات بین ۲ طرف می باشد و شیراز سرویس هیچ دخالتی در این میان نخواهد داشت. با توجه به تنوع بسیار بالای خدمات در شیراز سرویس و همچنین کالاهای استفاده شده توسط ارائه دهنده خدمت و همچنین عدم اشرافیت شیراز سرویس بر جزییات موضوع، تشخیص و بررسی موضوعات مرتبط صرفاً در حیطه وظایف اتحادیه های صنفی مرتبط، کارشناسان رسمی و مراجع صالح می باشد. جهت رفاه حال مشتریان شیراز سرویس تلاش نموده است ضمن ایجاد ارتباط مؤثر با اتحادیه های صنفی لیست تعرفه هزینه های اجرای خدمات را مطابق با تعرفه اتحادیه صنفی در معرض دید مشتریان قرار دهد، لیکن تطابق خدمت ارائه شده با موارد مندرج در لیست اتحادیه ها از وظایف مشتری می باشد.

۱۸-۳-دادن وعده های غذایی (ناهار و شام) از سوی مشتری به ارائه دهنده خدمت اجباری نیست و مشتریان بر اساس منش خود در این خصوص مخیر می باشند،

۱۹-۳- کاربر می‌پذیرد که شیراز سرویس ممکن است از ارسال SMS (پیامک) به عنوان راه ارتباطی خود با وی استفاده کند. کاربر می‌تواند درخواست کند که ارسال این پیام‌ها قطع شود اما می‌پذیرد که با انصراف از دریافت این پیام‌ها، ممکن است در استفاده از سرویس با مشکل مواجه شود.

۲۰-۳- ارائه دهنده سرویس می‌پذیرد اعتباری که در حساب کاربری خود در شیراز سرویس دارد مستقل از روش کسب آن (در نتیجه وارد کردن کدهای تخفیف، جوایز خوش حسابی و ...) فقط برای استفاده از خدمت ارایه شده توسط شیراز سرویس قابل استفاده است و امکان دریافت این وجه را به صورت نقد ندارد.

۲۱-۳- کاربر حق ندارد هیچ‌گونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد (Source Code) نرم‌افزارهای شیراز سرویس شامل دیکامپایل(Decompile)، مهندسی معکوس (Reverse Engineering) یا فعالیت‌های مشابه انجام دهند، مگر اینکه اجازه چنین کاری به صورت قانونی صادر شده باشد.

کاربر مجاز نیست با استفاده از روش‌های Framing یا Mirroring یا روش‌های دیگر نسخه دیگری از شیراز سرویس را روی سرورهای دیگر ارائه کند. همچنین وی مجاز نیست در نرم‌افزار شیراز سرویس یا در روش ارائه سرویس تغییر یا اخلالی ایجاد کند. کاربر حق ندارد برنامه یا اسکریپتی با هدف ایندکس گذاری(Indexing)، مطالعه یا هر گونه فعالیت داده‌کاوی روی سرویس اجرا کند.

۲۲-۳- کاربر حق ندارد هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیر متداول به هیچ بخش شیراز سرویس انجام دهد.

۲۳-۳- نظراتی که مشتری پس از دریافت سرویس در شیراز سرویس ثبت می‌نماید باید از موارد زیر مبرا باشند:
 • الفاظ رکیک
 • تبلیغ به نفع یا علیه سرویس‌دهنده‌ها در نظرات مربوط به دیگر سرویس‌دهنده‌ها
 • هر نوع محتوای متناقض عرف جامعه
 • نقض قوانین جمهوری اسلامی ایران
 • محتوای سیاسی و توهین به قومیت‌ها
 • توهین به مقدسات، اقوام یا اشخاص
 • تبلیغات به هر شکلی
 • هرگونه لینک به سایت‌های دیگر
 • نظراتی که دارای محتوای جمع‌آوری رأی و لایک دیگر کاربران باشند
 • شماره تلفن، ایمیل و اطلاعات تماس
 • نام کاربری افراد در سایت‌های مختلف مانند Yahoo ID ، تلگرام، اینستاگرام و ...
 • درخواست و دعوت به چت
 • درخواست فیلتر‌شکن و وی پی ان و ...
 • نظراتی غیر‌مرتبط با سرویس‌دهنده یا خدمت ارائه شده.

۲۴-۳- سرویس‌دهنده موظف است در حین انجام خدمت، تمامی قوانین جمهوری اسلامی ایران و قوانین صنفی را رعایت نماید. مسئولیت جبران خسارات جانی و مالی وارده به مشتری یا اشخاص ثالث حین ارائه خدمت به‌سبب عدم رعایت این قوانین، به‌عهده سرویس‌دهنده است و شرکت در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت؛ مضاف بر آن، در صورت بروز چنین اتفاقاتی، شرکت مجاز خواهد بود خسارت وارده به اعتبار شرکت را از سرویس‌دهنده خاطی مطالبه نماید.

۲۵-۳- سرویس‌دهنده موظف است اعتبار تجاری نرم‌افزار شیراز سرویس را در همه حال در نظر بگیرد و برای حفظ این اعتبار از خود حسن خلق نشان دهد و مراتب نزاکت و ادب را در قبال مشتری رعایت نماید. تخلف از مفاد این ماده و نیز هر رفتاری که موجب خدشه‌‌دار شدن حیثیت تجاری شرکت گردد، شرکت را مجاز خواهد نمود که مبلغ یک میلیون تومان به‌عنوان وجه التزام تخلف از سرویس‌دهنده متخلف مطالبه نماید. تشخیص حدوث این امر با شرکت است.

۲۶-۳- مطابق مواد مختلفی از قانون تجارت و کسب و کار و همچنین مواد مختلفی از قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان، سرویس دهنده موظف است هزینه های متعارف و مطابق با تعرفه های استاندارد و کارشناسی شده اتحادیه های صنفی و مراجع صالح را از مشتری دریافت کند و همچنین در صورت خرید یا استفاده از قطعات یا ابزارهای مصرفی آن ها را مطابق با قیمت عرف بازار و عادله روز مطالبه نماید و در هر زمان که مشتری درخواست صدور فاکتور نماید، کلیه موارد را مطابق با خدمات انجام شده در فاکتور قید و فاکتور را مهر یا امضاء نماید.

۲۷-۳- سرویس دهنده ضمن تأیید این قرارداد این اختیار را به شیراز سرویس می دهد که متناسب با نظرات مشتریان و شکایت های دریافت شده جهت حسن شهرت شیراز سرویس، اقدامات متناسب شامل: تذکرات کتبی و شفاهی، جریمه های نقدی و غیرنقدی و در صورت نیاز قطع همکاری با سرویس دهنده را در دستور کار قرار دهد.

ماده ۴ - تعهدات شیراز سرویس

۱-۴- شیراز سرویس عامل ارائه خدمات نیست، بلکه تنها یک ابزار مجازی است که از این طریق ارتباط بین مشتریان و ارائه دهندگان خدمت را بر انجام یک خدمت فراهم آورده و تلاش دارد تا فرایند انجام خدمات یادشده را تسهیل نماید. لذا هر نوع خدماتی که در قالب این ابزار صورت می‌گیرد یک قرارداد مستقل فی‌مابین مشتری و ارائه دهنده خدمت است و شیراز سرویس تنها زمینه‌ی انعقاد این قرارداد را مهیا می‌کند. تأکید می‌شود که شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی - اعم از حقوقی و کیفری - در قبال اتفاقات حین انجام خدمات در مقابل کاربران - اعم از مشتریان و متخصصان - و اشخاص ثالث نخواهد داشت.

۲-۴- شیراز سرویس با تمام امکانات خود از جمله مرکز جذب استادکاران، مرکز پشتیبانی و تماس ۲۴ ساعته، واحد رسیدگی به شکایات و فرآیند میانجیگری تمامی تلاش خود را جهت شناسایی و همکاری با بهترین متخصصین، بررسی صلاحیت های مختلف ایشان با تشکیل پرونده و بررسی مدارک، رصد فعالیت ها و سنجش عملکرد ایشان و افزایش رضایت کاربران و رفع اختلافات ایجاد شده در زمان ارائه خدمات و نیز ایجاد صلح و سازش فی مابین مشتریان و ارائه دهندگان خدمت، انجام می نماید.

چنانچه هر یک از کاربران شیراز سرویس در زمان استفاده از خدمات آن با مشکلی مواجه شوند برابر شرایط فوق می‌توانند شکایت خود را از طریق مرکز تماس ۲۴ ساعته و واحد رسیدگی به شکایات شیراز سرویس مطرح و شرکت پیگیری لازم و تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات بعمل خواهد آورد.

۳-۴- شیراز سرویس متعهد به تلاش، برای ارائه‌ی خدمات باکیفیت است و می کوشد تا با به‌روزرسانی نرم‌افزارها متناسب با نیاز کاربران ،کیفیت و نوع خدمات ارائه ‌شده را ارتقا بخشد.

۴-۴- شیراز سرویس تلاش خود را جهت فراهم نمودن امکان استفاده از خدمات نرم‌افزاری خود توسط دستگاه‌های کاربران محترم می‌کند . اما تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همه دستگاه‌ها یا همه شبکه‌های ارتباطی (اینترنت، شبکه تلفن‌همراه و …) نخواهد داد.

۵-۴- تمامی اطلاعات کاربران اعم از خدمت دهندگان و خدمت گیرندگان بعنوان اطلاعات محرمانه نزد شیراز سرویس محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده مگر برابر تصمیم مقام صالح. بنابراین در صورت درخواست و صدور دستور مقتضی از سوی مراجع قضایی، شرکت مکلف به ارایه اطلاعات کاربران اعم از مشتریان و یا ارائه دهندگان خدمت به مراجع مذکور می‌باشد.

۶-۴- نظر به این‌که شیراز سرویس تنها خدمات نرم‌افزاری ارائه می‌دهد و در انجام خدمات دخالت ندارد، شرکت تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات مربوط به کیفیت انجام خدمات، سلامت روحی و جسمی متخصصان، صلاحیت و مهارت لازم متخصصان، زمان دریافت خدمات و کیفیت خدماتی که متخصص به مشتری ارائه می‌دهد انجام خواهد داد و از طریق سیستم های پشتیبانی، مرکز تماس و شعب مراجعه حضوری، سعی در رفع اختلافات به وجود آماده خواهد نمود.

۷-۴- شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی در خصوص عملکرد اشخاص ثالث - که ممکن است موجب حدوث نقص یا اشکال و ایرادی در حساب کاربری کاربر گردد - نخواهد داشت.

۸-۴- شیراز سرویس مهم ترین وظیفه خود را ایجاد بهترین امکانات برای مشتری جهت بررسی دقیق سرویس دهنده می داند و با استفاده از اطلاعات موجود در سامانه و نظرات مثبت و منفی کاربران و همچنین اطلاعات اولیه دریافت شده از مدارک و مستندات ارائه شده توسط سرویس دهنده آن ها را به مشتریان منتقل می نماید.

ماده ۵ - مالی

۱-۵- با توجه به این که اتصال به اینترنت برای استفاده از شیراز سرویس ضروری است، کاربر می‌‌بایست اینترنت مورد نیاز را به انضمام سایر لوازم استفاده از شیراز سرویس تدارک ببیند و مخارج آن‌‌ها را شخصاً تأمین نماید.

۲-۵- هر نوع تسویه حساب مالی شامل مبلغ و روش پرداخت آن بین مشتری و ارائه دهنده خدمت، اعم از پرداخت هزینه های انجام خدمت و مبالغ مربوط به فاکتور اجناس، هزینه های ایاب و ذهاب و مانند آن ها صرفاً از توافقات بین ۲ طرف می باشد و شیراز سرویس هیچ دخالتی در این میان نخواهد داشت. با توجه به تنوع بسیار بالای خدمات در شیراز سرویس و همچنین کالاهای استفاده شده توسط ارائه دهنده خدمت و همچنین عدم اشرافیت شیراز سرویس بر جزییات موضوع، تشخیص و بررسی موضوعات مرتبط صرفاً در حیطه وظایف اتحادیه های صنفی مرتبط، کارشناسان رسمی و مراجع صالح می باشد. جهت رفاه حال مشتریان شیراز سرویس تلاش نموده است ضمن ایجاد ارتباط مؤثر با اتحادیه های صنفی لیست تعرفه هزینه های اجرای خدمات را مطابق با تعرفه اتحادیه صنفی در معرض دید مشتریان قرار دهد، لیکن تطابق خدمت ارائه شده با موارد مندرج در لیست اتحادیه ها از وظایف مشتری می باشد.

۳-۵- شیراز سرویس هیچ مسئولیتی در قبال پرداخت مالیات سرویس‌دهندگان ندارد و این مسئولیت بر عهده خود سرویس‌دهندگان است.

۴-۵- در صورتی که حساب کاربری سرویس‌دهنده‌ای به تشخیص شیراز سرویس (به دلیل فعالیت غیرقانونی یا مغایر با شرایط استفاده و قوانین شیراز سرویس) بسته شود، اعتبار حساب کاربری سرویس‌دهنده به حساب بانکی سرویس‌دهنده منتقل نمی‌شود و نزد شیراز سرویس باقی می‌ماند.

۵-۵- شیراز سرویس بابت ارائه خدمات به دریافت کنندگان خدمت (مشتریان) هیچ هزینه ای دریافت نمی کند و خدمات نرم افزارهای شیراز سرویس برای مشتریان کاملاً رایگان می باشد.

۶-۵- شیراز سرویس صرفاً از ارائه دهندگان سرویس جهت معرفی مشتریان به ایشان و طبق فرمول های مشخص شیراز سرویس مبالغی را دریافت می کند.

۷-۵- نمایش اطلاعات دقیق مشتریان شامل آدرس پستی، شماره تلفن ثابت و همراه صرفاً پس از کسر مبلغ محاسبه شده توسط شیراز سرویس و همچنین تأیید متخصص توسط مشتری انجام می گردد، لذا عدم وجود موجودی کافی در اعتبار حساب کاربری متخصص این امکان را از وی سلب خواهد نمود.

۸-۵- با توجه به اینکه سرویس دهنده می تواند در مراحل مختلف نسبت به لغو انتخاب سرویس اقدام نماید متناسب با زمان و وضعیت سرویس درخواست شده ممکن است مبلغ کسر شده از حساب وی کلاً عودت داده شود، بخشی از آن عودت گردد، هیچ مبلغی عودت نگردد یا علاوه بر عدم عودت مبلغ کسر شده، مبلغی نیز بابت جریمه از حساب وی کسر گردد. جدول این شرایط در اختیار سرویس دهندگان قرار گرفته است.

۹-۵- با توجه به اینکه مشتری می تواند در مراحل و وضعیت های مختلف نسبت به لغو درخواست سرویس اقدام نماید متناسب به زمان و وضعیت سرویس درخواست شده مبلغ کسر شده از حساب سرویس دهنده به حساب وی عودت داده می شود، لیکن در صورت انجام بیش از اندازه این اتفاق در هر ماه به طور خودکار عملیات عودت وجه سرویس دهنده متوقف و در صورت تکرار بیشتر جریمه هایی برای ایشان منظور می گردد.

ماده ۶ - مالکیت معنوی

۱-۶- مالکیت معنوی نرم‌افزارهای شیراز سرویس و تمام ملحقات آن (از جمله نام، علامت تجاری و خدمات ارائه‌شده تحت این نام و…) متعلق به شرکت راهبران کسب و کار و فناوری خلاق است.

۲-۶- کاربران تنها اجازه استفاده محدود و غیرانحصاری از خدمات شیراز سرویس را تحت شرایط قرارداد حاضر دارند، بدون آن که این استفاده حقی برای آن‌ها نسبت به مالکیت نرم‌افزارهای شیراز سرویس یا سایر حقوق معنوی مربوطه ایجاد نماید یا اجازه استفاده از نام، علامت تجاری، لوگو و… را به آن‌ها اعطا نماید.

۳-۶- کاربران نمی‌‌توانند نرم‌افزارهای شیراز سرویس را تغییر دهند، باز تولید یا بازنویسی کنند یا از آن برای تولید یک برنامه مشابه استفاده نمایند.

۴-۶- کاربران مجاز به استفاده از خدمات نرم‌افزارهای شیراز سرویس جز در شرایط مقرر در این قرارداد نیستند و حق اجاره، فروش و به‌طورکلی انتقال نرم‌افزارهای شیراز سرویس و حقوق ناشی از آن یا نمایش عمومی آن را نخواهند داشت.

۵-۶- کاربران نمی‌‌توانند به هیچ‌یک از سرویس‌‌ها و برنامه‌ها و شبکه مرتبط با سرورها به‌صورت غیرمجاز دسترسی پیدا کنند یا در این راستا تلاشی انجام دهند و نیز نمی‌‌توانند با استفاده از مهندسی معکوس یا مترجم وارون به کد سطح بالا یا زبان ماشین دست پیدا کنند.

۶-۶- کاربران نمی‌‌توانند برنامه را مشابه‌سازی کنند یا بخشی از برنامه را درون برنامه دیگری استفاده نمایند.

۷-۶- کاربران نمی‌توانند از هرگونه کرالر (Crawler) یا ابزار مشابه جهت مرور یا کپی خودکار صفحات و اطلاعات شیراز سرویس استفاده نمایند.</